Delio Fernández analiza la etapa ‘viguesa’ de La Vuelta

Ciclismo | Vuelta a España

La jornada de descanso de hoy en la ciudad precede a la etapa Ponteareas-Baiona, que Delio Fernández analiza sobre la bici y ve factible para los cazaetapas

Jorge Castro/S.A.

Publicado: 26 ago 2024 - 09:43 Actualizado: 27 ago 2024 - 02:01

El ciclista profesional moañés Delio Fernández recorrió para Atlántico los últimos 50 kilómetros de la etapa entre Ponteareas y Baiona.
El ciclista profesional moañés Delio Fernández recorrió para Atlántico los últimos 50 kilómetros de la etapa entre Ponteareas y Baiona.

La Vuelta a España 2024 se asoma a Galicia desde hoy. Vigo, aunque no forma parte del recorrido, será el epicentro de la jornada de descanso de este lunes y su área sí que será protagonista a lo largo de todo el día de mañana con la disputa de la décimo segunda etapa entre Ponteareas y Baiona. “Territorio Galicia”, resume gráficamente Delio Fernández, corredor profesional moañés del Tavira portugués, cuando se le pide una definición de esos casi 160 kilómetros (159.6) con un puerto de tercera (Vilachán), dos puertos de segunda (Fontefría y Mavía) y uno de primera (Mougás).

Tras los diez primeros movidos días, La Vuelta reflexiona hoy en Vigo y alrededores, donde se podrá ver a los ciclistas rodando para no perder el punto de pedalada. Será el arranque de la semana gallega, ya que por estas tierras rodará el pelotón de martes a viernes, de Ponteareas al Puerto de Ancares. Tras el calor sofocante del sur, la carrera salta a las más benignas temperaturas de estos lares, pero sin que mengüe, más bien al contrario, la exigencia. No habrá grandes sprints en Galicia. Empezando por mañana mismo.

Delio explica el planteamiento lógico de esos 160 kilómetros. “É territorio Galicia, sempre ten dificultades. Nos últimos 60 quilómetros é onde concéntranse. Pode ser unha etapa moi propicia para os corredores que busquen a vitoria a través da fuga. Seguro que moitos terán marcada esta etapa cun xe”, comenta el moañés. En ese tramo final están tres de los cuatro altos puntuables del día: Vilachán de 3ª, Mavía de 2ª y Mougás de 1ª, este último a 20 kilómetros de la meta.

Desde su experiencia, Delio divide los centros de atención de la jornada en dos. “Vamos a mirar dúas carreiras. A vitoria de etapa creo que estará na fuga”, reitera. Y añade “para os da xeral” que “despois do día de descanso, sempre tes dúbidas de como responden as pernas. Ter ese factor de que as partes finais dos portos son as máis doadas quizáis free moitas tentativas, salvo que miren a debilidade dalgún rival. Será difícil que se dean movementos para a xeral”, diagnostica. Pero nunca se sabe, así que “se algún equipo quere ser valente, é importante ter corredores por diante porque unha vez que coroas o último porto, aínda tes 20 quilómetros ata meta, cunha baixada bastante rápida pero despois quilómetros nos que tes que peladear con algún repeito, ademáis deses últimos ó borde do mar”.

Como es obvio, está bien conocer el terreno que se pisa. Pero las circunstancias han variado mucho en los últimos años. “Hoxe en día, os ciclistas temos moitísima información. Todos soemos levar nos nosos dispositivos gps o track, que nos indica moitas métricas, tanto do esforzo como da ruta. Por exemplo, canto queda para o final da montaña ou a pendente media. E anticípanos as rampas máis duras”, explica el profesional moañés.

Como es lógico, una etapa debe analizarse como parte de una Vuelta. “A Volta deste ano acumula máis metros de desnivel que as outras dúas grandes, o Tour e o Giro. É moi dura. Tódolos días, prácticamente, ten algunha dificultade, hai moi poucos ó sprint… O que recupere mellor e vaia de menos a máis pode ter moito que decir”, augura Delio Fernández tras recorrer el final de la etapa de mañana.

Contenido patrocinado

stats